Photography with feeling

miercuri, 21 aprilie 2010

The delicate sound of light

Despre critica constructiva

Imi plac calele, asta e, sau incep sa imi placa aceste flori, nu stiu exact, dar ce stiu sigur e ca am fotografiat una si am postat-o pe un site de fotografie. Pana aici nimic ciudat, dar vine un nene si spune: foarte delicata, dar cam mult spatiu liber..., unde frate la subsol in boxa, pe casa scarilor, pe hard? Arunci critica si ne lasi asa? Nu ne spui din adancul gandirii tale, din strafundul sensibilitatii tale poetice cateva explicatii, care este? De ce maria ta vede altfel decat vad altii, si daca vede de ce tine pentru el? Of, greu cu fotografia, dar mult mai greu latura constructiva a parerilor noastre!
Imi place critica daca e constructiva si eu o fac atunci cand am ceva de spus si numai in domeniul in care sunt recunoscut ca autoritate... vad fotografii zilnic si citesc uneori si parerile majoritatii; excelent 56%,bun cadrul 18%, dragutza, 3%, bestiala 2%, buuna rau 1%, mi-ar fi placut mai la stg subiectul 2,5% mi-ar fi placut mai la dreapta 1,5%, de unde trag concluzia ca suntem mai de stanga decat mai de... calitate, iar restul...incearca sa inteleaga cate ceva!
Eu cred dupa toate astea, ca inainte sa facem fotografii, ar trebui sa invatam sa vorbim photo, ca sa zic asa! Sa postam parearea noastra stiind din start ca este subiectiva, pentru ca nu pot sa le cer tuturor sa le placa Monet, Kandinski, sau Picasso! Unora le place Vermeer sau Rubens, ce ne facem cu ei? Asta nu inseamna sa nu incercam sa ne exprimam parerile, ci trebuie sa fim atenti in ce haine imbracam aceste pareri... sa auzim de bine!

3 comentarii:

  1. Adevarul este ca tu lasi cam mult spatiu liber dar... intre postari!
    Foarte buna fotografia, sensibila si cu stare! Inclusiv spatiul liber...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Te-a cam pus Margelatu sa umpli spatiul de sub fotografie... cu text, asa da, imi place! Are si el spatiu gol in fotografiile lui. Eu cred ca ii place si de aceea l-a vazut la tine in imagine.
    E frumoasa fotografia ta, e delicata!
    Dar sa stii ca eu as fi incadrat astfel incat... sa fie mai mult spatiu in dreapta :)

    RăspundețiȘtergere